Lesbeschrijving

BBB: Met de nadruk op spierversteviging en minder op cardio is dit een les voor wie zijn lichaam in vorm wil brengen/houden. Na een korte opwarming, nemen we de Billen-Borst-Buik stevig onder handen. De typische BBB-zones vullen we aan met andere belangrijke spierversterkende oefeningen voor een complete workout.

BODY WORKOUT: Een gevarieerde workout met oefeningen voor het gehele lichaam. Veroorzaakt geen toename van spiermassa, maar geeft u een strak gesculpteerde look. Er wordt gebruik gemaakt van lichte hand- en enkelgewichtjes, dynabands, tubes, pilates-circles, gymballs, e.a

BOXX: De naam zegt het eigenlijk al, maar voor alle duidelijkheid: er zal wel degelijk worden gebokst. Deze les gaat om techniek en vaardigheden uit de bokssport. Vandaar is het dus een conditietraining die wordt gecombineerd met boks- & kicktechnieken.

CIRCUIT: Dit is een workout in circuitvorm waarbij zowel conditie als kracht aan bod komen. Maar ook buikspieroefeningen, stabiliteitstraining, coördinatie,… Voor iedereen die niet verlegen is van een uitdaging.

ENGELSE BOKS: Bij deze olympische sport, is het trainen van je conditie, kracht, strategie en vooral techniek met een hoog FUN-gehalte een prioriteit. Naast het beoefenen van een harde gevechtssport is respect, discipline en zelfontplooiing even belangrijk. Het boksen traint zowel je lichaam als je geest, ongeacht de leeftijd. (Sugar Boxing Club)

FITNESS DANCE: Vergelijkbaar met Zumba. Veel fun en zweten op toffe muziek in de stijlen latino, funk, reggeaton,... Alle stijlen komen aan bod! Je hebt geen danservaring nodig.

F.I.T.T.: In deze les legt de trainer iedere oefening stap voor stap uit en daarna gaat de groep van start op bijpassende muziek. Een superleuke workout! Binnen ons gamma groepsfitness heb je verschillende opties.

GROEPSTRAINING BY OLICROM: Zocht je al naar een afwisselend alternatief voor uw eGYM en voorafgaande opwarming, dan moet je zeker deze lessen ervaren, Justine, Ine en Vic nemen je mee naar een next level. 
deze trainingen gaan door op, onder en naast de OLICROM,

STAGES FLIGHT: In groep werken we een intervaltraining af in 7 verschillende wattagezones. Deze worden bepaald door een FTP-test waarin je 6 of 20 minuten lang een zo hoog mogelijke weerstand trapt. Tijdens de lessen kan je jouw wattagezones zien op groot scherm waardoor je meteen feedback krijgt van jouw training. Ook na de les kan je bijhouden hoe jouw training verlopen is. 
POLAR CLUB: De spinningzaal wordt voorzien van het “Polar Club-systeem”, waardoor echt iedereen kan deelnemen aan deze les. Met het ingeven van de persoonlijke maximale hartslag in uw Polar profiel, zal iedereen in zijn eigen hartslagzone kunnen trainen. Resultaat: Op een verantwoorde manier wordt de conditie verbeterd. GESCHIKT VOOR BEGINNERS!!

POWER SPINNING: In Power Spinning leidt de beat van de muziek je een uur lang door aanhoudende krachtige beproevingen. Het uithoudingsvermogen wordt verbeterd en de spieren worden krachtiger.

PUMP: Een groepsles met repetitieve oefeningen met kleine tot gemiddelde gewichten. Dit op leuke muziek. Alle spiergroepen komen aan bod en worden getraind. Op deze manier is deze les zowel spierversterkend als -opbouwend. Het stelt je op de proef zowel op gebied van kracht als uithouding.

SPINNING: Is een opwindende en actieve training op de fiets met swingende muziek. Het is de ideale workout voor iedereen die aan de conditie wil werken. Beginners starten best met de Polar Club. Nadien kan je makkelijk aansluiten bij de andere cyclinglessen. De senioren kunnen voor een rustiger les terecht op donderdagnamiddag.


STEP: In deze les worden op steps (opstapbankjes) bewegingspatronen aan een matige intensiteit uitgevoerd. Deze bewegingspatronen worden opgebouwd tot danscombinaties. Enige danservaring vereist.

STRAKKE BUIK: Droom je van een strakke, platte buik, een stevige rug, een spierkorset welke je romp stabiliseert? Mis dan zeker deze les niet!

STRONG: Een leuke workout met zowel boks elementen, kicks, sprongen, push-ups, planks, sit-ups, … een HIIT (High Intensity Interval Training) op toffe muziek.
Het is voor iedereen toegankelijk die aanzijn/haar conditie opbouw wil werken en zijn/haar fitness goals wil bereiken.

TRX: Workout waarbij gebruik wordt gemaakt van de zwaartekracht en jouw lichaamsgewicht. TRX Suspension Training ontwikkeld kracht, balans, flexibiliteit en core stabiliteit tegelijkertijd.


 

Lesrooster van de week 03/08

Dit zijn onze groepslessen voor deze week, reserveer tijdig uw plaatsje met 1 klik ! Altijd gedacht dat een groepsles n...

Lees meer

OLICROM

BAM: Hij staat er, sinds dit weekend verwelkomen we onze splinternieuwe aanwinst, DE OLICROM. Een toestel die alle losse kra...

Lees meer
Meer nieuws